הניסוי שמוכיח ש-OKR משפיע על התוצאות העסקיות

"עבור הקבוצה שהשתמשה ב-OKR ראינו עלייה בממוצע המכירות לשעה מ-14.44$ לשעה ל-15.67$, או עלייה ממוצעת של 8.5%. עלייה זו אינה רק מובהקת סטטיסטית, אלא בעלת משמעות מעשית.” (כריס מייסון)

בשנת 2013 הוביל כריס מייסון, מנהל הStrategic Talent Solutions ב-Sears Holding Company, תהליך הטמעה של שיטת ה-OKR בקרב כ-20,000 עובדים במשך 18 חודשים. לאורך התהליך הם אספו נתונים של ביצועי העובדים שהשתמשו ב-OKR והשוו אותם לביצועי העובדים שלא השתמשו ב-OKR, כאשר החלוקה לקבוצות היתה רנדומלית (הגישה ל-OKR היתה פתוחה לכולם והשימוש ב-OKR היה רשות).

להלן תוצאות שני הניסויים שהתבצעו:

הניסוי הראשון

  • הניסוי הראשון התבצע במרכזים של מוקדי מכירות טלפוניים ועקב אחר הביצועים של סוכני המכירות, אשר נמדדים על מספר טלפונים לשעה ומספר מכירות לשעה.

  • המרכזים הללו מפוזרים מבחינה גיאוגרפית ברחבי ארה"ב והסוכנים בחרו להתחיל את השימוש ב-OKR בזמנים שונים ועל כן לא ניתן לייחס לתוצאות הטייה גיאוגרפית או עונתית.

  • הנתונים שנבדקו הם נתוני המכירות של הסוכנים בחודש שלפני אימוץ ה-OKR לעומת נתוני המכירות מהחודש בו החלו להשתמש ב-OKR והחודש שלאחריו.

  • עבור הקבוצה שהשתמשה ב– OKR היתה עלייה בממוצע המכירות לשעה מ-14.44$ לשעה ל-15.67$, או עלייה ממוצעת של 8.5%. הייתה גם עלייה דומה במספר השיחות שהם ביצעו בשעה, מה שעוזר להסביר את העלייה בהכנסות. לעומת זאת, ממוצע המכירות באותם חודשים של קבוצת הביקורת שלא השתמשה ב– OKR נשארה אותו הדבר ולא עלתה.

  • אולי הסוכנים שהחליטו להשתמש ב-OKR הם גם הסוכנים הטובים יותר? התשובה היא לא, הנתונים הראו שהסוכנים השתפרו יחסית לביצועים של עצמם. לא משנה מי אתה או מתי התחלת, כל סוכן שהשתמש ב-OKR הראה עלייה ממוצעת של 8.5% בביצועי המכירות שלו.

הניסוי השני

  • הניסוי השני היה רחב יותר והסתכל על כ-12,000 עובדי חברה מעשרות תפקידים שונים ועקב אחרי השימוש שלהם ב-OKR במשך שנה.

  • המדד שנבדק הוא "רמת ביצועים כללית" שחולקה לרמת ביצועים גבוהה (20% עליונים), בינונית (70-75%) ונמוכה (5-10%). המדד נבדק בתחילת השנה ובסוף השנה בה התחילו להשתמש ב-OKR.

  • זהו מדד קלאסי להערכת עובדים משום שהמעבר מרמת ביצועים בינונית לגבוהה הוא קשה אך משמעותי כיוון שהוא מעלה את הסיכוי לקבל בונוסים, תמריצים וקידומים.

  • בנוסף, העובדים חולקו ל-3 קבוצות: 1) אלו שהשתמשו ב-OKR לאורך כל השנה. 2) אלו שהשתמשו ב-OKR לפחות פעם אחת בשנה אך לא בכל רבעון. 3) אלו שלא השתמשו ב-OKR בכלל.

  • לאחר שנה, הנתונים הראו שההסתברות של עובדים מהקבוצה הראשונה לעלות רמה ביצועית שלמה היא 11.5%, ההסתברות של הקבוצה השנייה היא 3%, בעוד ההסתברות של הקבוצה השלישית היא 0%.

סיכום

ניסויים שהתבצעו בעבר עסקו בעיקר בקביעת יעדים אולם המחקר הזה הוא ככל הידוע לנו הראשון שהתמקד בהשפעה של שיטת ה-OKR על תוצאות עסקיות. התוצאות שהתקבלו הן מדהימות:

השימוש ב-OKR מעלה את הסיכוי לשפר את ביצועי העובדים ב-11.5% ומעלה את ממוצע המכירות ב-8.5%. כמו כן, אפילו לשימוש חלקי ב-OKR יש השפעה חיובית על ביצועי העובדים.

לדברי חברות רבות, בראשן גוגל, השיטה עוזרת לצמיחה (ובכיוון הנכון) אך זו העדות הראשונה מהשטח אשר תומכת בהיגיון והאינטואציה של כל כך הרבה חברות. אנו מקווים שהמחקר בתחום יתפתח ונוכל להמשיך לבחון ולהבין לעומק את יתרונות שיטת ה-OKR והשימוש הנכון בה.

לקריאת הדיווח המקורי של הניסויים:

https://www.linkedin.com/pulse/sears-holding-company-study-shows-okrs-impact-bottom-line-ben-lamorte

למידע נוסף על OKR קראו את המאמרים שלנו:

איך מגדירים יעדים עם OKR

איך להמנע מ-10 הטעויות הנפוצות ביותר ב-OKR

למה צריך בכלל יעדים?